5 april 2012

Skärtorsdag

God kväll!
Nu är det påsk i dagarna fyra och det ska bli skönt
att vara ledig och bara njuta av varandras sällskap.
Hela veckan har varit otroligt busy och
arbetet har fortsatt långt ut på nätterna, allt för att kunna vara ledig.
Dessutom har Stora Systers dator behövt en helrenovering.
Det hade jag i och för sig inte behövt göra just nu
men det gäller att passa på när lusten infinner sig.
Jag behöver köpa ett nytt batteri och blåsa rent den ifrån allt damm.
Sen borde den vara "Fit for Fight"

Solen har lyst på oss idag och jag avslutade min arbetsdag redan vid fyra tiden.
Lille Bror och jag har varit och handlat den sista maten innför påsken.
Stora Syster är och tränar fotboll och nu ska jag lägga in min sill.
Jag ska pröva på ett nytt recept, äpplesill.
Visst låter det gott!

Maken är på sin traditionella påskarunda till Köpenhamn.
Vi övriga ska bara mysa och titta på en film.
Glad Påsk till er alla!

2 kommentarer:

  1. Den däe påsk vasen gillade jag med citronerna simmande nere på botten!

    GLAD PÅSK på dig min namne!

    SvaraRadera
  2. Vilket arrangemang!! Helt i min smak!!
    Det apar vi efter till nästa påsk! Eller varför vänta till påsk?

    Jag ÄLSKAR citroner som dekoration!
    Eller hur Cina!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina