7 april 2012

Påskafton


Påskafton och det snöar!!!
Det är april väder i ett nötskal.
Ena dagen så är det varmt och skönt och nästa dag så är det snö och rusk.
Någonstans inom mig så inbillar jag mig att det är nu värmen ska komma och vi ska kunna vara ute i trädgården och njuta av fika och en god kopp kaffe... men snart :-)

Morgonen och förmiddagen gick åt till att förbereda inför påskmiddagen med våra familjer!
Jag tycker att jag lagar mat i massor och sen när det dukas fram tänker jag
"Blev det inte mer?"
Det ser så lite ut med tanke på allt arbete jag har lagt ner.
Men jag njuter varje sekund - jag älskar laga mat och god sådan!
Och det blev verkligen gott, och det bästa av allt, våra gäster uppskattade det.
Det är den bästa belöningen!
Det fanns massa gott såsom egen inlagd sill, laxrullar, räkrulle, ricotta pannkakor, zucchini pannkakor med majsröra, varmrökt lax, ägghalvor med räkor, kräftstjärtar och löjrom, färsk kokt sparris, avokado & mango sallad och en massa annat gott!
Gästerna hade fått i uppdrag att dekorera sina ägg till äggpickartävlingen,
men först var det röstning om vilket ägg som var finast!
Detta är mitt bidrag till äggpickartävlingen!
Lycklig vinnare av äggpickartävlingen!
Kusinerna Sofie, Ella och Stora Syster!
Syster Yster hade med sig en massa Macarons i vackra färger och olika smaker.
De är enormt goda och dekorativa.
Det är nästan så jag inte vill äta upp dem utan bara ha dem som prydnad.
Dagens efterrätt, Citronglass tårta med kola rippel!
Frisk och syrlig i smaken!
Kusinerna Rebecca och Stora Syster i färd med att förse sig med godsakerna från "gottebordet".
Kvällen tog slut och trötta landade vi i soffan och jag var nöjd och glad efter en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina