19 april 2012

Dagens gärning

Precis som jag förutspådde igår vaknade jag imorse med världens förkylning.
Mina arbetskamrater hade nog inte blivit så glada om jag
hade dykt upp på jobbet och därmed riskerat att smita ner dem.
Så idag har soffan fått agerat kontor och det är skönt att
slippa stressa iväg och kunna ta det lite lugnare tempo.
Annars har dagen varit en vanlig vardag och dessa kan ibland vara så underbara och sköna.
Middagen serverades i tid och barnen har varit och tränat fotboll,
Maken har varit och tränat och jag har planerat helgens mat.
Jag har hunnit med att städa lite men orken tog fort slut så jag slutade ganska snart.

Jag har pratat med min dokor och det visar sig att jag har inte någon Gikt.
Det senaste provet var väldigt inom gränsvärdena och alldeles normalt.
Men min värk är där och när jag tänker efter så har jag värk på mer ställen än bara i knäna.
Fötterna är alltid stela och orörliga. Höften är oftast stel.
Jag vet inte vad det betyder.
Jag har alltid kopplat det till att jag är stel av naturen och att åldern börjar ge sig till känna
men det finns kanske andra orsaker till det.
Jag har bokat en tid till min vanliga läkare för att bestämma hur vi går vidare.

Jag skulle vilja börja röra på mig men det har jag blivit avråd till.
De vanliga vardags sysslorna måste fungera ordenligt först innan man ökar belastningen,
speciellt när vi inte vet riktigt vad det är.
Det gäller att vara frisk för att kunna vara sjuk i dagens Sverige...

2 kommentarer:

  1. Hoppas att Ni tillsammans du och din läkare kommer fram till något beträffande din värk. Inte kul! Hoppas att snart förkylningen är bättre, jag har precis klarat av min.

    Krya på Dig kram från
    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Ja man vänjer ju sig vid hur man mår och jag tänker att stelheten, ryggvärken mm. kommer med åldern.
    Faktum är att jag snart är 50 år hur sjukt det än låter!!!
    Hoppas ni snart har benat färdigt i dina åkommer så att det inte bara är något "man får leva med"
    Er spa-helg såg så mysig ut, jag vill verkligen dit också och hänge mig åt diverese slöa sysselsättningar men än har vi inte fått till det.
    Sköt nu om din förkylning och ha en bra helg!
    Kram Monica

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina