11 maj 2011

Varm om hjärtat

Titta vad jag har fått! Lille Bror kom hem idag ifrån skolan och var glad som en "spilleman". Han har knepat och knåpat i flera veckor i slöjden med en hemlig sak till mig och det var detta som var hemligheten - en skärbräda. Den var så len och fin att det är knappt att jag vill använda den. Det kändes extra roligt att jag var hemma när han kom hem från skolan, en lyx jag har ibland, att kunna jobba hemma. Jag blir helt varm i hjärtat när jag tänker på hur han har jobbat med den i slöjden för att kunna glädja sin mamma. Dessa små underbara varelser som ser upp till sina föräldrar. De sätter oss på en pidestal. Det är ett förtroende som vi vuxna måste förvalta. Det är en härlig känsla.
Först en promenad med Maken och sen middag och nu är det kvartsfinal i ishockey på TV. Jag har inte följt det alls men nu börjar det bli lite roligt så jag tror att jag ska ta mitt kvälls kaffe framför TVn istället för att sitta framför datorn.

7 kommentarer:

  1. Halloj där!. jag hajar till varje gång jag ser ditt namn på andra bloggar. Det är liksom så att du är min namne!

    Nu har jag också försökt mig på att blogga, varje dag hoppas jag på att jag lär mig något nytt!

    Må så gott , vi ses!

    Carina Bengtsson

    SvaraRadera
  2. Va gulligt! jättefin! du får ha den som prydnad.
    De gick ju bra för Sverige igår så vi får väl se i morgon, gillar inte hockey så mycket men man hänger med på jobbet :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så jättefin. Den hade jag inte heller vågat skära i utan bara använt som serveringsfat.
    Kul när de är så glada själva över det de åstadkommit - med all rätt.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. Mammahjärtat smälter. Så fin.

    SvaraRadera
  5. Ahhh vilken fin. Nastan for fin att skara i. Trevlig helg! kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina