28 maj 2011

Skön lördagslunk!

Trots att dagen inleddes med sol och fint väder så blev det en regnig avslutning. Stora Syster spelade en seriematch, eller rättare sagt försökte spela, men hälsenan var ett störande "moment" så hon fick gå av planen. Annars har det inte hänt så mycket under dagen förrän kvällen tog vid.
Vi promenixade hem till våra goda vänner Stewe och Nettan och kunde sätta oss till ett vackert dukat bord. Det är alltid spännande att komma hem till dem för dukningen är alltid gjord med omsorg.
Jag hade önskat att jag var duktigare på det för det är extra roligt att sätta sig till bords. Att sitta i ett uterum när det regnar ute kan ibland skapa lite problem med samtalet. Det går inte alltid att prata i normal samtalston och ljudnivån blir hög men vi är rätt bra på att höja rösten. Nu är det dax att knyta till kojs för imorgon är en annan dag och då vill jag vara pigg och alert. Jag ska unna mig en sovmorgon! Jepp, så blir det! Sov gott!

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina