6 maj 2011

Säsongsvara

Förr i tiden fanns det Marabou Mjöljchoklad och några andra varianter på detta enormt goda choklad. Nu förr tiden finns det säsongsvaror även när det gäller choklad. Några kommer lagom till jul och andra kommer till sommar säsongen. Allt för att vi konsumenter ska köpa mer. De är himla smarta de där produkt utvecklarna. Allt för att positionera sig på marknaden. Och vi konsumenter går på tricket varenda gång, så även jag. Men Caribbean smak på Marabou choklad, med kokos och banan, kan det verkligen vara gott? Jag som normalt inte tycker om kokos var ändå väldigt våglig och just detta chokladet fick följa med mig hem. En bit räckte för mig och sedan var min uppfattning klar. Tack men nej tack! Kokos smaken var alldeles för tydlig men Stora Syster föll för det och det blev hennes fredags godis! Så kan det vara. Men provar man inte får man inget veta, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina