31 maj 2011

Äntligen!

Nu äntligen är vi klara i vardagsrummet!!! Ni anar inte hur skönt det är att säga det! Hela dagen idag har golvläggaren varit där och lagt golv och satt dit lister och trösklar. Nu när det är ledighet i några dagar blir det att sätta in möblerna.
Platsen för soffan är given och det kommer bli en STOR soffa men dessvärre kommer den först efter midsommar. Den gamla får duga så länge ;-(
Nästa inköp får bli ett soffbord och en TV bänk. Jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha en vit TV bänk eller en i ekträ. Jag gillar träslag och jag vill att de ska vara ett tag utan att bli trött på det. Jag är rädd för att jag tröttnar på vitt efter ett tag. Det blir och och kolla i helgen. Jag har en idé om hur jag vill att det ska se ut och problemet är när det ska översättas till verklighet.
Dagens väder har varit helt underbart. Idag på lunchen satt jag ute i solen i 30 minuter och jag var rejält röd både i ansikte och på armarna. Men det var helt ljuvligt!!! Det gäller att smörja in sig för solen tar ofantligt mycket.

Kvällen har avrundats med en promenix. Dagens tempo var låååångsaaammt eftersom jag har lite problem med benhinnorna. De är så stela, så stela. Need more stretching och då blev det fokus på det när jag kom hem. Nu är det godnatt (för jag är skithungrig och stannar jag upp lite till så faller jag för frestelsen vilket jag inte vill)!

5 kommentarer:

  1. Skönt att det börjar bli färdigt, en milstolpe till avklarad och nu är det bara det roliga "piffet" kvar. :)

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Ser otroligt fräscht ut. Det är nästan man blir avundsjuk. Och nu är det som sagt bara det roliga kvar. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Skönt att få lite ordning igen eller hur? :-)
    Det ser superfint ut.

    Kram Anna T

    SvaraRadera
  4. Så härligt att det är klart! Snyggt golv!
    Kul att börja med inredningen. Soffan är säkert värd att vänta på. Hoppas på en bild när det är klart.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! ser ju enormt ut, där skulle jag trivas :)
    Bra och verkligen känna efter vad man helst kommer trivas i.
    Kramis Anna

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina