16 maj 2011

Regnig måndag

Det blir så kallt när det regnar. Utomhus temperauren sjunker flera grader och nu när vi har stängt av värmen i huset så känns det ända in i märg och ben hur rått och kallt det blir. Jag tycker det är lagom när det är si sådär 23 grader. När jag kan gå i t-shirt inomhus och inte frysa. Men jag har filten omsvept på kvällen framför TV och det känns verkligen inte som om det är den 16 maj. Annars är det en vanlig måndag. Idag var det kursdax igen och det ska bli skönt när det är över. Det har varit en väldigt nyttig kurs. Det här med kommunikation och ledarskap är inga enkla saker och resan har bara precis börjat. Jag har fått verktyg att arbeta med och jag försöker kontinuerligt att applicera dem i mitt arbete. Även familjen får sig en liten dos av det hela. Det är intressant när jag kan se att det verkligen får effekt. Något annat som har fått effekt är mina promenixer. Jag började för cirka 2 veckor sen att promenera och det har verkligen gett utslag. Från början var tempot inte speciellt högt, 11,30 min/km. Idag när jag kom hem så stod mätare på 9 min/km. Det är en sänkning med 2,5 min och för mig är det jätte bra. Jag känner mig stolt över det! Får man lov att säga så? Det bryr jag inte mig om. Jag är nöjd och jag ska fortsätta på den inslagna vägen.
Taco gonatt!

6 kommentarer:

  1. Tycker det låter toppen! Lycka till i fortsättningen med dina promenixer!

    SvaraRadera
  2. Så får man lov att säga och det ofta. Vi är inte så bra på det vi kvinnor. Därför tycker jag bloggen är så bra...positiv och uppmuntrande.

    Kram LiseLotte

    SvaraRadera
  3. Och i dag är det en regnig tisdag men i morgon ser det bättre ut - rent vädermässigt då.
    Kul att Krille blev tvåa på äggpicken, då hoppas jag att vi får komma igen och vara med om att vinna trofèn.

    Skönt att gångträningen ger resultat - heja dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här är rena hösten. Burrburr.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har all anledning att vara stolt över att du kommit igång med att motionera. Bra jobbat. Jag önskar att jag kunde säga detsamma om mig själv. Men det kanske kommer.

    Ha det fint, trots kylan.

    SvaraRadera
  6. Det får gärna sluta regna nu!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina