24 maj 2011

Panik

Det ringer i min telefon och i andra ändan är det en lite lätt uppjagad tonårsdotter. "Hela skafferiet över mikron rör sig"!!! Efter att hon har fått ur sig den värsta stressen förstod jag att det var en massa mjölbaggar. Jag är väldigt noga med att hälla över mjölet i tättslutna Tupperware behållare men det har ändå lyckats att komma mjölbaggar överallt i hela skafferiet. Dottern har burit ut alla varor på altanen och sprayat det med ajax. Det är så äckligt! Jag vet vad jag ska göra när jag kommer hem från jobbet.

5 kommentarer:

  1. ISCH då!

    Mjölbaggar har jag aldrig mig veterligen haft men silverfiskar för längesedan har jag stött på. Ohyra i köket är ju aldrig kul. Det positiva i det hela är att köket kommer att bli rent och dofta gott :)

    SvaraRadera
  2. Fy så tråkigt. Mjölbaggar är som tur är ganska lätt att utrota från köket.
    För något år sen hade vi mottfjärilar, DET var pest.
    De försvann inte förrän vi bytte kök två år senare.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fy vad trist, men du kanske inte behöver slänga så mycket iallafall nu när du har allt i tättslutande förpackningar.

    Kram F

    SvaraRadera
  4. Åfy vad hemskt. Har det gott bra?

    Tack snälla för tipset på appen. Skall genast kolla in den.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Mjölbaggar... U s c h !
    Då blir det till att städa och röja.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina