20 maj 2011

Filosofisk

Fredag! Det är skönt när arbetsveckan är över och jag kan bara göra det jag vill i 2 dagar. Ibland så är det tråkigt att gå till jobbet fastän jag har ett roligt och bra jobb. Ibland undrar jag vad jag håller på med. Just nu är jag inne i en väldigt filosofisk period och funderar över en det ena än det andra. Det är väldigt kreativa perioder, i tanken alltså. Så länge jag kan minnas har jag alltid varit glad för att fundera över "världsliga ting". Tiden går fort och det känns som om det bara är måndagar och fredagar. Det känns som igår att barnen var små och de skulle vara hos oss alltid.
Men så är det inte och det känns lite konstigt faktiskt och tänka den tanken. Jag satt och tittade igen lite kort och hittade detta på barnen från 2005. Så små de var!!! Men idag har det varit en fredag när vi alla var samlade och vi satt i uterummet och åt middag, vilken barnen hade tillagat under tiden Maken och jag var ute och promenixade. Det var extra lyx att bara sätta sig till dukat bord. Kvällens film var en thriller om CIA och Vita huset. Jag tror inte någon av oss egentligen förstod vad den handlade om. Mycket invecklad handling. Nu är det dax och knyta till kojs för det kommer en dag imorgon och då är jag LEDIG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina