29 maj 2011

Mors Dag

Idag är det alla mammors egna dag. Har ni blivit firade idag?
Mina barn hade inhandlat lite blommor och några triss lotter och det visade sig att det var stor vinst.Hela 75 kronor!!! Det blir att ta nya lotter och så kan det hålla på några gånger innan vinstpotten är slut. Ibland blir det något extra och ibland blir det som idag. Jag blir lika glad för vilket. Det som betyder något är att vi alla är samlade till middagen. Min mamma brukar vara en inbjuden gäst. Mer traditioner än så har vi inte. Maken och jag tog en lång promenad på 1,5 timme vid lunch tid och sedan har jag jobbat i två timmar. Nu är middagen överstökad och kaffet står på tur. Det är skönt med lugna helger!

1 kommentar:

  1. Jag fick ett gulligt SMS av min stora son med 3 st <3. Inom parantes informerade han mig att det var hjärtan.....han vet nämligen att jag är "litta väck" på sånt här.
    PS! Dina foto är jättebra! Så trevligt det ser ut hos oss!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina