1 maj 2011

1 maj

Majblomma 2011!
Jag brukar köpa en majblomma för den fyller ett gott syfte. Intäkterna från försäljningen av blommorna ska hjälpa till och bekämpa barnfattigdom i Sverige. Nu börjar det komma upp färg på väggarna i vardagsrummet och jag fullkomligt älskar färgen på vår fondvägg. Jag tyckte den blev super! Stora Syster och jag ska iväg och handla ny fotbollsskor till henne och sen blir det nog en promenad i solen. Som sällskap tar jag med mig min kamera och jag ska försöka fotografera lite blommande växter. Denna tiden på året är fantastiskt vacker! Det gäller att njuta och hamstra energi!

4 kommentarer:

  1. Elsa har sålt i år och jag köpte en pin.

    SvaraRadera
  2. I år kryllade de av ungdomar som sålde majblommor och vissa hade behövt lära sig lite vett.
    har också varit ute och fotat idag på underbara träd :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hade en trevlig 40-års fest.
    Fina bilder från Peking. Ni ser ut att ha haft det toppen. Så mycket nytt att uppleva och så gott att umgås.

    Ha en skön söndagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kameran är alltid ett trevligt sällskap :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina