6 maj 2011

Mysig dag

Ibland är det så skönt att bara sitta hemma i sin ensamhet och jobba. Inga arbetskollegor som "stör" och det blir ett jämnare tempo i arbete. Solen lyste från en klarblå himmel och det bådar gott inför helgen. Vid tretiden kände jag mig klar med dagens uppgifter och tog på mig mina träningskläder. Det blev en JÄTTE lång runda på nästan 1,5 timme. När jag om hem var jag helt slut. Energi reserven var tom och eftersom jag bara äter protein så fanns det inga kolhydrater att tillgå. Att bryta ner protein är en tuff process för kroppen och jag blev nästan helt svimfärdig. Jag fick fuska lite, ett glas vanilj yoghurt, allt för att tillföra lite snabba kolhydrater. Det tog en kvart och sen mådde jag bra igen. Är inte kroppen fantastiskt! Stora Syster och jag for iväg och handlade mat och sedan lagade vi mat tillsammans. Det är under dessa trevliga små stunder som vi skapar starka band för framtiden och dessutom får jag reda på ett och annat, om vad som försigår och hur hon tänker. Spännande! Nu sitter jag och Lille Bror här och tittar på TV och äter godis (inte jag då förstås). Maken är på Bonnamarknaden här i byn och tittar på "Pedalens Pågar" tillsammans med arbetskamrater. Stora Syster är som vanligt inte hemma. Med andra ord, en helt normal fredagkväll.

1 kommentar:

  1. Vilken fin hortensia!
    Klart man får äta lite gott på helgerna, svårt och hålla sig borta från allt.
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina