21 maj 2011

Levande slang

Visst är det lätt kvällen innan och bestämma att "I morgon går vi ut och promenerar i en timme". När det sen blir morgon känns det inte riktigt lika intressant. Men min Make är envis och det är jag glad för. Det är himla skönt efteråt. Inom kondiset i byn och inhandla nya frallor och en skön och mysig frukost i ett redan varmt uterum. Dagens projekt var att montera ner slangen till golvvärmen i de redan utlagda golvplattorna. Det visade sig vara ett tuffare projekt än vi trodde. Slangen var väldigt svårarbetad och vi fick ringa in vår gode vän Stewe att hjälpa till. Slangen bara "snodde" sig hela tiden och flera gånger var vi på väg att ge upp. Men skam den som ger sig. Nu är slangen på plats och morgon ska det fyllas på vatten och testköras, som det så fint heter på fack språk. Hoppas det håller!!!
Killarna festar till det med varsin kall öl efter ett väl genomfört arbetspass. Ikväll stundar grillning och vi får se ifall det kan bli några spännande tillbehör? Solen strålar från en klarblå himmel och det är varmt och skönt.

4 kommentarer:

  1. Det ser bra ut - skönt med hjälp av goda vänner.

    Så gulliga barnen är i förra inlägget. Visst hastar livet på, ibland får jag hjärtklappning av att tiden med dem hemma inte är så lång längre.
    Hua, men förhoppningsvis har vi lagt grunden för ett livslångt varmt och härligt umgänge ändå. Eller hur?

    Ha en riktigt skön lördagkväll i försommarvärmen.
    Kramar till dig fina Cina!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det så skönt att någon annan drar igång motionen. Jag kan också sega till mig men det går inte speciellt länge...
    Gubbarna ser glada ut, jobbet ser ut att gå rejält framåt. Kul!

    Ha en skön söndag! /Tina

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag hittade din blogg när jag googlade på ordet Nutella, jag såg då att du hade kommenterat att du gillade Nutella :) Det är så att vi är några studenter som håller på med ett arbete gällande frukostvanor och Nutella. Vi skulle verkligen uppskatta om du ville svara på några frågor. Vi kommer att lotta ut 4 biobiljetter till en av personerna som svarar.

    Använd länken nedan för att delta!
    http://www.kwiksurveys.com/?s=NJMLGK_d81b3fc9

    Tusen tack på förhand!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina