22 maj 2011

Dagens skyfall

Vilket skiftande väder vi har haft idag!
Från lite molnigt och blåsigt, till soligt och varmt och till sist världens skyfall med åska.

Jag var iväg tidigt idag för att hälsa på lilla mormor Irma, 91 år, som har hamnat på sjukhus. 91 år är en ålder som bär respekt med sig och kroppen börjar säga ifrån. Jag är glad att vi åkte dit för hon blev otroligt glad över att få besök. Från sjukhuset styrde jag bilen mot Nova Lund och Stadium. De har under någon veckas tid haft "Ta 3 betala för 2" och det tänkte vi utnyttja till fotbolls skor. Det blev hela 3 par till Stora Syster och nu ska de bara spelas in. Eftermiddagens skyfall gjorde att jag avstod hennes match på bortaplan i Helsingborg. Lille Bror och jag bakade pizza och vi var glada över att vi hade valt att stanna hemma. För det var verkligen ett skyfall som kom och det varade hela kvällen. Imorgon är det sista dagen på min kurs och det är sista gången som jag sitter på söndag kvällen och gör min läxa. Det ska bli skönt med avslut för det här med läxa känns som ett avslutat kapitel för min del. Det hör ungdomen till...och där befinner inte jag mig! Ha en skön söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina