7 maj 2011

Smutsgris

Efter handbollen var det dax att jobba lite i trädgården. Ibland har jag så mycket på min lista som jag vill göra så jag har svårt att välja. Då är det lätt att ingenting blir gjort. Min strategi i dessa lägen är att titta på min lista och ta den saken som har stått där längst och lite beroende på väder. Idag var det strålande sol så valet var ganska lätt - att tvätta stenläggningen runt rabatterna och vår grillplats. Sagt och gjort - fram med högtryckstvätten och vattnet flödade och så även smutsen... Det är otroligt effektivt. Jag vet att en del säger att man inte ska tvätta stenen med högtryck för att den blir förstörd men jag vet inget annat sätt som är lika bra. Att använda mosstvätt har jag gjort vid något tillfälle men det blir inte rent. Men jag blev verkligen skitig som en gris. Jord och sättsand skvätte så mina glasögon blev helt prickiga och ända upp till håret. Kläderna blev lortiga men det blev så rent och fint. Imorgon får jag sopa ner sättsanden mellan stenarna och då blir det som nytt igen. Bilden är några veckor gammal men imorgon blir det en på resultatet.

2 kommentarer:

  1. Man gör ju de som funkar bäst :)
    Får vi en bild på en prickig dig också? :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu var det ett tag sen jag var in här och kikade, har varit lite upptagen med det ena och det andra. Vilka härliga bilder från eran resa, man blir verkligen avis - det är så fantastiskt att få uppleva saker. Känner igen det där med långa listor och nu har man dessutom TVÅ en för ute och en för inne - väder...suck! Hoppas du också fick dig en skön dusch efter stenplattorna fått sitt!;)

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina