11 augusti 2015

Utrensing på Lille Brors rum

Vi kör varandan dags utflykter.
Vilket betyder att idag var det en hemmadag.
Alltid något att fixa med och det känns skönt att bara få lov att vara hemma
och pyssla i min egna takt, dricka kaffe när jag känner för det,
ta en liten tupplur när jag känner för det.
Jag bestämmer helt själv!

Vi sover länge på morgonen och vi äter frukost i uterummet varje dag.
Maken cyklar ner till affären och handlar frukostmat och
det är semesterkänsla på hög nivå.

Idag hade Lille Bror och jag bestämt att vi skulle röja ut hans rum.
Eller rättare sagt städa hans byrå och skrivbordslådor.
Det samlas en massa gamla saker i lådorna och sen bara ligger det där
och används aldrig, Han har velat städa ut sakerna länge men
om jag inte är med så slänger han precis allting och vissa saker
är faktiskt inte skräp. Så jag har velat vara med och "hjälpa" han att röja
och idag var det dax.

Efter några timmar var vi klara och det känns skönt att det är rent och snyggt.
Ett tag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina