23 augusti 2015

Sköna söndag!

En söndag som är helt tom.
Det känns skönt att kunna göra lite vad som faller mig in.
Även om det låter bra så har jag ändå saker som står på min lista,
saker som jag vill göra, för att skapa lite ordning och reda
och kunna känna mig lite mer tillfreds.

Veckan har passerat fort förbi och jag har inte hunnit med och blogga.
Den har bestått av en del fotboll. I onsdags spelades en Champions League match mellan
Malmö FF och Celtic och vi var samlade i soffan. Efter den matchen var vi helt slut.
Malmö lyckades att skapa sig ett bättre scenario inför nästa omgång med slutresultatet 3-2.
I torsdags vad det dax för Stora Syster att spela en seriematch.
Inte riktigt lika nervpressat och tjejerna spelade himmelskt bra och vann med 5-0!

I fredags var vi på Malmöfestivalen och roade oss.
Zara Larsson spelade i en timme på Stortorget och sedan strosade vi runt.
Vi hittade ett matstånd med peruansk mat och kön var inte så enormt lång
så vi valde det. Ingen av oss hade lust och stå i 45 minuter i kö för lite mat.


Igår körde Maken och jag en tur och försökte hitta några trädgårdsmöbler
till vårt nya trädäck. Vi ville inte lägga några stora pengar på det och efter flera timmars
letande så hittade vi något som var "good enough".
Vi hittade även en ny matta till uterummet för den som låg där hade
en del år på nacken och många intorkade vinfläckar...

Idag har det varit ännu en dag av strålande solsken och klarblå himmel.
Vi har verkligen haft ett underbart augustiväder och trots att vi jobbar
så är det en fröjd att vakna varje dag och inse att det kommer bli en ny dag med
underbart väder. Det gäller att passa på och utnyttja dagarna
för tids nog kommer hösten och mörkret och vi kryper in i våra hus.

Jag hade bestämt mig för en powerwalk på Småstadens sk motionsslinga.
Vi kallar den för mossen och från det att jag går hemifrån tills det att jag 
kommer hem igen så är det ganska exakt 5 kilometer.


Längs vägen finns det vackra äppleträd och äpplena väntar på att bli mogna.
Förmodligen kommer fåglarna äta upp dem men de är så vackra där de hänger.


När jag kom hem så hade övriga familjen redan ätit frukost och var på väg
på varsitt håll. Jag stekte mig goda protein pannkakor och en "pod" kaffe.


Annars har jag mest gått här hemma och småpysslat, gjort lite sjukgymnastik och 
styrketräning och Lille Bror och jag åt en god lunch.


Inte mycket av det som stod på min lista har blivit gjort men det gör inget.
Det kommer en ny dag och jag flyttar över sakerna till imorgon istället.

Idag bjöd vi in svärmor på middag och vi var samlade hela familjen.
En skön söndag är slut och trots att jag inte har hunnit med det jag hade föresatt mig
så är jag nöjd. Det gäller att vara delaktig i nuet och inte stressa över de sakerna
som inte blev gjorda utan istället se allt det som har blivit gjort.

Det är lätt att stirra sig blind på allt man vill göra så vi glömmer bort allt vi har åstadkommit.
Det är bara vi själva som kan påverkar vårt mindset.

Jag vill önska dig en skön vecka!
Glöm inte bort att leva i nuet och njuta av din tillvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina