8 augusti 2015

Sommargrillning

Att umgås med goda vänner det hör sommaren till.
Att bjuda på god middag och skratta och umgås tillhör också semestern,
lika mycket som sol och bad.

Vi hade bjudit våra goda vänner på grillning och hela förmiddagen höll vi på och fixade
och förberedde. Maken städade och jag lagade mat. Solen var framme
och det var precis så lagom varmt ute, mellan 20-25 grader och lite svag bris.
Om du frågar mig så är vädret som bäst under dessa förutsättningar.

Mitt i alla förberedelser så skulle Stora Syster spela fotbollsmatch på hemmaplan.
Vi försöker se hemmamatcherna så ofta det går.
Det krockar sällan med Lille Brors handboll men om det krockar så har vi sagt
att seriematch går före cuper, för jämlikhetens skull.
Idag blev det vinst med 4-1 och de var ganska nöjda när slutsignalen ljöd.

Våra middagsgäster kom precis i lagom tid och vi samlades utomhus kring ett glas Procescco.
Jag har blivit barnsligt förtjust i bubbel och vi har det alltsom ofta till fördrink. 


Jag hade hittat några nya recept på olika sallader, en god potatissallad och en god bönsallad.
Det är alltid en chansning att bjuda på nya recept men än så länge har
jag inte misslyckats och gästerna brukar säga att de gillar maten.


Det märks att kvällen har blivit kortare sedan midsommarafton.
Men det är skönt att kunna sitta i uterummet och förhoppningsvis har vi många
kvällar framför oss i uterummet innan det blir alltför kallt.


Jag var tom så duktig att jag diskade undan allting innan jag gick och la mig.
Det är en underbar känsla att stiga upp på morgonen därefter och bara kunna sätta
sig i lugn och ro och läsa tidningen och dricka morgonkaffe.

Arla morgonstund, me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina