6 augusti 2015

Barsebäcks strand

Sköna, lata semesterdagar!
Sol, stranden, god mat och vin.
Just nu kan jag inte önska mig mer.

Idag hade vi inget planerat och vi bestämde oss för att åka till en strand
som vi inte brukar åka till. Maken och jag har varit där för
många herrans år sedan och vi gillade det.
Stället är Barsebäcksstrand, strax innan själva Barsebäckshamn.

En lång, fin brygga och stranden var rensad från tång.
För dom som vill kan man även ligga på gräset och sola.
Barnen har en stor, fin lekplats att leka på.
Vi hämtade upp min mamma på vägen och vi begav oss för att sola och slappa i några timmar.


Vi kände oss klara med solandet efter tre timmar och det var dax att köra hem.
Lille Bror skulle till Lund och träna och jag skulle göra min sjukgymnastik.
Lite benövningar och även magövningar...
Känns lite konstigt med tanke på att jag har ont i knät. Men jag lyssnar på
experterna och gör som jag blir tillsagd.


Lite "shopping" av middagsmat och smörgåsmat.
Det går åt mycket mer mat nu när man är ledig.
Alla ska äta tre mål mat om dagen och eftersom vi försöker äta lagad mat
både till lunch och middag så blir det en hel del matlagning.
Men vi försöker vara taktiska och laga lite "storkok" så det inte behövs tillagning
vid spisen hela tiden utan det går bra och värma lite rester, eller buffé som
jag föredrar att säga för det låter lite trevligare.

Traditionsenligt så var det dax för Ernst sommarprogram klockan 20
och jag är barnsligt förtjust i han och alla hans inredningsideér.
Annars är det på fronten intet nytt.
Semestern fortskrider och vi tar en dag i sänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina