24 augusti 2015

Soffpotatis

Nu är min förkylning helt borta och jag känner mig pigg och alert.
Helgen har gett mig mycket energi och jag har fått gjort mycket.
Det lovas fint väder och jag använder fortfarande mina sommarkläder.
De får hänga med ett tag till!

Idag tänkte jag starta upp med lite "sportaktiviteter" på morgonen innan
jag åker till jobbet. Det gäller att gå upp i tid och bara det är en bedrift för mig.
jag gjorde det i några veckor innan semester och det ger mig en otrolig energikick
att gå en promenad, cykla eller köra ett styrketräningspass på morgonen.
Kroppen kommer igång på ett sätt som jag inte har kunnat föreställa mig
och jag är väldigt pigg och alert när jag kommer till jobbet.
Och jag är så oerhört lyckligt lottad över att ha ett arbete som gillar,
en arbetsplats som vårdar sina anställda och underbara arbetskollegor.
Jag är så tacksam och ödmjuk inför detta.

Nu är de svenska äpplena som bäst!
Något som jag inte är stolt över är hur jag har tillåtit mig själv att bli så otränad.
Jag som alltid har tränat och legat i och gillar att ta ut mig har gått och blivit
helt försoffad. Jag har helt enkelt inte prioriterat det och inte tyckt att det har varit så roligt längre.
Men nu måste jag ta tag i det.

Vi blir alla äldre och för att kroppen ska orka bli äldre och för att vi ska må bra
så måste vi träna. Sagt och gjort så rullade jag ut min yoga matta i uterummet
och körde ett styrketräningspass på 1 timme med många olika varianter av övningar.
Det kändes bra efteråt och för att maxa effekten så lagade vi middag,
för att fylla på med rätt sorts energi.

Stora Syster har börjat läsa på Universitetet idag och nollningen har dragit igång.
Vi satt hemma och väntade på att hon skulle komma hem och få
höra hennes berättelser. Att börja läsa på Universitetet är ett nytt steg i livet
som är fantastiskt roligt och nollningen är ett minne för livet.
I 14 dagar är det fullt med fest och jag hoppas innerligt att hon roar sig kungligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina