4 augusti 2015

Lomma Beach

Ojsan, idag var vi visst trötta, eller rättare sagt tröttare än vanligt.
Rättelse, Maken och jag var tröttare än vanligt.
Lille Bror sover alltid länge och vaknar sällan före klockan elva.
Men vad gör det, vi har ju semester och behövde väl sömnen.

Klockan hann bli halv elva innan jag slog upp ögonen och
då var det varmt i sovrummet. Gissa, hur varmt det var i uterummet då?
Rena bastun! Öppna upp direkt och vädra ut och efter någon minut är det OK igen.
Slappa med en kopp kaffe och packa ihop vår strandutrustning.
Vi styrde bilen mot Lomma Beach, fastän vi anade att det skulle vara
packat med folk på stranden.

Och jag blev helt matt när jag kom ner till stranden...
Det fanns i stort sett inte någon plats till tre vintervita svenskar utan
vi fick tränga ner oss ibland alla solstolar, badbollar, barnfamiljer och övriga.
Men vad gör man inte för lite strandtid?


Lille Bror är inte speciellt förtjust i att åka till stranden för då måste
han ligga stilla och det kan ju bli svårt när man har myror i benen.
Vi fick stanna i några timmar och jag hann med och läsa lite i min
"fitness" bok - Fit, Fierce and Fabulous.
Det är mycket intressant läsning och allting lär jag mig något nytt.


Jag njuter av solen och värmen men även jag gav upp efter tre timmar.
Det var alldeles för mycket folk för min smak och handdukarna låg lite för nära.
Du kan se i kortet ovan, hur nära min "strandgranne" låg.


Det blev ett litet dopp för mig. Jag är en ofantlig badkruka och gillar inte när
det är för kallt i vattnet. Maken och Lille Bror var lite modigare än mig.

Annars är det på fronten intet nytt.
Lille Bror åkte iväg på sin träning men Stora Syster stannade hemma.
Jag såg något avsnitt av Greys Anatomy och lagade lite mat mellan varven.

En lugn och skön dag!
Hoppas på fler sådana resten av semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina