1 augusti 2015

Grillkväll med goda vänner

Ikväll kommer våra goda vänner hem till oss och vi ska grilla.
Jag tycker det är så roligt att leta efter nya goda recept
och det är alltid en chansning om det faller väl ut eller inte.
Men vi måste chansa lite här i lite, eller hur?

En morgon med mycket som skulle fixas inför kvällen.
God efterrätt skulle förberedas, goda sallader skulle
hackas och blandas samman och naturligtvis så hade jag
glömt att köpa någon ingrediens...

Jag ville ha så mycket som möjligt klar innan Stora Systers fotbollsmatch.
Det var först hemmamatchen nu när serien har vänt och enligt
utsago så hade det gått bra för dem under träningarna och vi var
spända på att se flickorna "in action".
Dessvärre blev det udda måls förlust men de spelade riktigt bra fotboll.

Våra middagsgäster kom halv sju och vi var klara med allting.
Vi kunde sitta ner tillsammans och prata en god stund innan grillningen var klar.
Men vädret "på gott humör" och för första gången kunde vi sitta i vår lounge
utan att behöva svepa oss i stora filtar. 
Alldeles underbart skönt!!!


Goda nypotatis med lite topping som förrätt/tilltugg.
Detta är något som jag har sett att många har gjort men jag har aldrig provat på det.
Det var supergott och väldigt lätt och kommer nog bli en favorit i repris.


Jag hade gjort två goda sallader som både såg goda ut och ännu bättre, de smakade gott.


Det blev en trevlig kväll med mycket diskussioner om allt möjligt.
Vi gillar och diskutera och ibland går det höga vågor men vi känner varandra väl.


God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina