28 augusti 2015

Kebabtallrik framför TVn

Idag var planen ett restaurangbesök tillsammans med Lille Bror.
Men planerna ändras och det blev "take away" iställer.
Lite tråkigt tyckte jag men så blir det ibland.
Det får bli en annan gång istället.

Frukost på jobbet, sedvanlig grov smörgås med ägg och kaviar.
Jag kan aldrig få för mycket av det. Det är en av mina favvo frukostar.
Vilken är din favvo frukost? Äter du samma frukost varje dag?
Det är ganska ovanligt att vi ändrar på våra frukostvanor utan
vi serverar oss själva samma sak, varje dag, år ut och år in.
Kan kännas lite tråkigt men så det ska gå fort på morgonen och det 
finns inte tid att laborerar med olika varianter.


Det blev ytterligare en fredagsrutin, att handla mat inför helgen.
Jag hade önskat att göra det på torsdagen istället men jag hinner aldrig med det.
Båda barnen tränar och det behövs två bilar för att transportera dem till träningen
och jag storhandlar inte utan bil så just nu får det blir fredagshandling.

Lille Bror hade träning till klockan sju och sedan skulle de ha spelarmöte.
Först hade vi bestämt att vi skulle gå ut och äta men han tyckte det blev för sent.
Och jag var benägen att hålla med honom så vi blev sugna på kebabtallrik.
Inhandling och tillagning och vi blev lagom mätta.
Tillsammans hade vi en mysig fredagkväll, en kväll att addera till minnesbanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina