25 augusti 2015

Returmöte i Champions Leauge

Idag gäller det!
Malmö FF möter Celtic i returmatchen i Champions Leauge.
Och Maken och Lille Bror har biljetter och jag får snällt stanna hemma.
Jag unnar dem att få lov att gå dit och skulle gärna också följt med om vi hade haft biljett.
Jag får följa matchen från soffan istället.

Jag vaknar av att det regnar ute och jag hör regnet smattrar mot fönsterblecket.
Det är ganska mysigt att ligga i sängen och höra ljudet men jag hade
önskat att jag kunde ligga kvar. Men jag hade planerat att gå en promenix
men det blev snabbt ändrat till att cykla på motionscykeln istället.

Dagens snackis på jobbet har varit dagens match och det är ganska roligt
att följa med i diskussionerna. Tänk vad sporten binder samman oss människor!
Maken hade lyckats få tag i två biljetter och jag drog nitlotten.
Det är ingen uppoffring för mig. Jag unnar pojkarna i familjen den stunden tillsammans.

Istället körde jag och handlade mat och fyllde på skafferiet.
Det är en underbar känsla av att ha ett välfyllt skafferi med en massa basvaror tillgängligt.
I precis lagom tid så var jag färdig för att bänka mig framför TVn och matchen.


Lite snack kan jag vara värd när jag sitter hemma och ser på matchen
när Maken och Lille Bror är på Stadion och Stora Syster är på nollningsfest.

Nu står det 2-0 till Malmö och jag hoppas innerligt att de lyckas hålla det resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina