14 augusti 2015

Semesterns sista stranddag

Idag är min sista semesterdag, bortsett från helgen då alltså.
Solen skiner idag med och jag ville åka till stranden och
Maken ställer upp på det, trots att han inte är så förtjust i det.
Han gör det för min skull!

I natt sov jag riktigt gott. Inga konstiga drömmar och jag vaknade utsövd
efter 10 timmars sömn... Inte konstigt att jag är utsövd.
Efter frukost begav vi oss till stranden, utan Lille Bror. 
Han ville verkligen inte följa med och vi tvingar inte honom.
Dagens strand var Falsterbo Strandbad. Det blåste rejält och ingen
badgäst låg nere på själva strandremsan utan alla hade hittat en liten håla
uppe i sanddynerna.


Vi hade bara god melon med oss idag. Vi pallade inte göra smörgåsar och
tänkte att vi klarar oss med melon och vatten.


Vinden var stark och det var många vindsurfare och kitesurfare ute i vattnet.
Vi kände oss ganska blåsta efter en stund ner på stranden och att bada var helt uteslutet.


Efter tre timmar begav vi oss hemåt och nu är det fredagsmys på G.
Middag med smörstekta kantareller har intagits och nu är det film på TV.
Lite roligheter kvarstår innan det är dax att åka till jobbet på måndag morgon.

Önskar dig en trevlig och skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina