27 augusti 2015

Lunch på Italia ll Ristorante

Jag tycker dessa dagar är mysiga,
när vi i vårt team har bestämt oss för att äta lunch på stan istället för matsalen.
En litet avbräck i vardagen, något lite annorlunda 
som förgyller en vanlig dag. Me like!

En morgonpromenad får inleda dagen och jag känner mig och alert.
Förmiddagen susar förbi och helt plötsligt är det lunchdax.
Vi hade som mål att cykla upp till stan men det regnade precis när vi
skulle bege oss så vi stuvade in oss i bilen. Snabbt och lätt!
Dagens restaurang var Italia ll Ristorante och det stod pasta och pizza på menyn.



Det blev en fiskvariant för min del och den var god.
Miljön var kanske inte den trevligaste av alla restauranger som vi har provat på.

Det blev en relativt kort dag på jobbet. Maken var iväg på konferens med jobbet
och jag skulle köra Lille Bror till hans träning.
Samtidigt som Lille Bror tränade passade även jag på att hälsa på min mor.
Det händer inte alltför ofta med vårt späckade schema men idag fanns det lite
ledig tid under tiden som Lille Bror tränande.

Det blev en tidig kväll för oss. Både Maken och Stora Syster var utflugna för dagen
och vi kände oss nöjda när klockan var 10.
Det kändes skönt att krypa till kojs i rimlig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina