29 augusti 2015

Kräftskiva på tu man hand

En kräftskiva på tu man hand tillsammans med Maken.
Jag är glad för räkor och kräftor men om han får välja så väljer han bort kräftorna.
Men jag gillar kräftor och det finns ju alternativ att tillgå
så vi gjorde slag i saken och fixade med en liten kräftskiva.

Lille Bror och jag åt goda bullar till frukost och innan vi 
hann reagera så steg Maken innanför dörren. Det var tidigare än beräknat
men det gjorde inget. Vi avverkade en kopp kaffe innan jag satte igång med
förberedelserna inför kräftskivan. Ostpaj ska tilllagas, kantareller ska stekas,
goda knäckebröd ska bakas, lite olika röror som ska blandas samman.
Jag älskar förberedelserna, gå runt och småpyssla lite och pynta lite.
Det kan tyckas lite onödigt att hänga upp kräftlyktor men
det är rätt så roligt och det blir lite trevligare inramning.


Jag hade gjort en enormt god ostpaj, innehållande västerbottenost.
Just den osten ger mycket smak och blir ett perfekt tillbehör till kräftorna.


Lite kräftor till mig och lite räkor till Maken.


Vi skalade och doppade i olika röror och det tar sin lilla tid men det är just
att det tar tid som är tjusningen. Några snapsar och öl och måltiden var briljant.

Vi får se om det blir fler kräftor innan säsongen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina