13 augusti 2015

Trädgårdsdag

En dag på tu man hand, Maken och jag.
Stora Syster körde till stranden med pojkvännen och 
Lille Bror åkte med kompisar till Tivoli i Köpenhamn.
Solen strålade från klarblå himmel och det kan inte bli bättre sommarväder!

Idag så hade Lille Bror bestämt med några tjej, och killkompisar att de skulle
ta tåget till Tivoli i Köpenhamn. Vi hade diskuterat fram och tillbaka
ifall han skulle få åka men vi resonerade oss fram till att det var OK.

Efter vi hade lämnat av dem på Malmö Central och hjälpt dem att köpa biljetter
så tog Maken och jag en promenad kring det nyabyggda området runt Malmö Live.
Ett fantastiskt bygge som kommer generera mycket spännande för Malmö regionen.

Efter frukost i loungen så startade vi upp våra aktiviteter i trädgården.


Jag bara gick och småmös hela tiden. Jag älskar dessa dagar när jag bara
strosar runt i min ensamhet och sysselsätter mig med diverse olika projekt.
Maken hade grävt upp en mängd stora stenar och jag ville "plantera" dem i vår stenrabatt på framsidan.


Jag "planterade" stenarna lite slumpvis i rabatten. De syns inte så tydligt men
de skapar lite mer liv i rabatten. Om sanningen ska fram så visste jag inte riktigt
var jag skulle göra av dem så de fick helt enkelt ligga i rabatten.

En mysig sommardag är över och alla i familjen har roat sig på sitt eget lilla vis.
Lille Bror hade haft en bra dag i Köpenhamn och allt hade gått bra.
Varför skulle det inte? Det är alltid lite oroligt när de yngsta ska iväg på äventyr.
Men de blir oxå stora och vill pröva sina vingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina