1 september 2013

Fika i stadsparken i Lund

Det blev en tidig morgon för mig.
Riktigt, riktigt tidig.
Jag var uppe och hämtade Stora Syster klockan tre på morgonen
när hon kom hem från fotbollsmatchen i Karlstad.
 
Att gå upp mitt i natten och vara uppe i en timme eller så gör mig ganska pigg.
Att sedan gå och lägga sig igen och somna om är svårt.
Jag låg och vred mig länge innan jag somnade om igen.
Och sedan när jag väl hade somnat om så kändes det som om klockan ringde
alldeles precis efter jag somnat.
 
Lille Bror skulle iväg på fortsatt handbolls läger i Lund och idag skulle de spela
träningsmatcher mot H43 och det ville vi inte missa.
Det var tuffa tag mellan killarna.
Ibland känns det mer som brottning än handboll!
 

 
Efter handbollsmatcherna träffades vi föräldrar i stadsparken för att fika
och umgås tillsammans.
Och är det inte typiskt att det börjar regna precis när vi är där.
Men träden är stora och vi kunde ta skydd under dem.
 

 
Jag känner mig nöjd med helgens beting.
Jag har tvättat många maskiner tvätt och det mesta är undansorterat.
Ibland blir jag så trött på mig själv när jag låter tvätthögen
växa till ett berg. Det är ju inte så betungande att tvätta en maskin om dagen
och sedan ta undan gårdagens tvätt.
Men tillsammans med allt annat vardagspyssel så räcker tiden inte alltid till.
Eller det är en prioriterings fråga?
Det är ju inte det roligaste man kan syssla med.
 
Nu är det kväll och sängen väntar.
Min plan är att cykla till jobbet imorgon.
Hoppas att planen håller och det inte börjar regna.
 
Jag vill önska dig en skön vecka.
Den första höstveckan detta året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina