5 september 2013

Middag på McDonalds

Cykla till jobbet för andra gången denna veckan.
Det är skönt och vädrets makter är på min sida.
Det är perfekt vardagsmotion och
det tar bara 20-25 minuter endera riktningen.

Idag är ingen vanlig dag för Maken har åkt iväg på konferans på Visingsö.
Jag har varit där någon gång när jag var liten.
Under några år i min barndom bodde jag strax söder om Jönköping
och jag kan komma ihåg att jag har varit när på skolresa.
Men det är så många, många år sedan och minnet är bara svagt.
Det ska bli spännande att höra hur Maken upplever det.

Kvällen brukar bli lite annorlunda när Maken är iväg på konferans.
Middagen vid köksbordet blir inställd och istället
brukar vi köra till McDonalds och festa loss på hamburgare.
Om man nu kan kalla det för festa loss...
det är helt klart en definitions sak.


Vi hann även med helghandlingen.
Imorgon ska jag ha mina "studiekompisar" på middag och
på söndag är det kalas för Lille Bror.
Han fyller nämligen tonåring och det är ganska stort.

Inget spännande som lockade oss på TV så vi bestämde
oss helt enkelt för att krypa till kojs och
det kändes skönt att veta att jag hade minst 8 timmars sömn framför mig.
Ibland är det sååå skönt att gå och lägga sig tidigt.
Känslan av att känna sig utsövd är obetalbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina