26 september 2013

Annorlunda rutiner

Jag behöver ibland sitta hemma och arbeta
och idag var det en sådan dag.
Jag får gjort en himla massa och det är skönt.
Att kunna planera lite framåt och få struktur på dagarna.
 
Jag började redan vid åtta och slutade först vid halv åtta.
Stora Syster arbetade på en förskola några timmar
och när hon kom hem tog vi en liten fika.
 
Dagen flyter på och ibland är det jobbigt att sitta hemma också.
När man går upp och kör iväg till jobbet så
startar dagen med frukost, dusch och att göra vid sig.
Men det blir inte riktigt samma rutiner när jag sitter hemma.
Jag börjar arbeta direkt och det kan gå flera timmar innan det blir frukost.
Det händer att jag duschar först på kvällen.
Helt omvänd ordning.
 
 
Matlistorna inför helgen är färdigskrivna.
Jag skulle vilja hinna iväg och handla lite höst blommor
men vi får se hur tiden räcker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina