19 september 2013

Läxa i bakning

Budgettider är bråda tider.
Allting skulle helst ha varit gjort igår.
Men vi har bara 24 timmar till vårt förfogande och vi kan inte göra mer än att jobba
och tillslut blir vi färdiga, på något konstigt vis.
 
För att få lite arbetsro och ha möjlighet att kunna pricka av min lista med aktiviteter
så fick hemmet och köksbordet agera skrivbord idag igen.
Jag startade upp vid åtta tiden och först vid 23 tiden kände jag
att jag kunde avsluta min arbetsdag.
Jag har kunnat pricka av många saker och det känns bra såhär på kvällskvisten.
Jag kan gå och lägga mig med gott samvete.
 
Jag har inte suttit helt ensam utan både Stora Syster och Lille Bror har hållit mig sällskap.
Lille Bror hade läxa i hemkunskap och dagens beting var bakning med jäst.
Han letade upp ett recept och fixade allting själv.
Och det blev klart lagom till middagen och vi fick provsmaka.
Jummie!
 
 
Supergoda!
Och vilken vardagslyx, att få hembakade bullar till middagen.
Det kommer jag njuta av i flera dagar.

 
Imorgon är det fredag!
Det ska bli skönt med helg och lite smått och gott står på agenda.
Vid närmre eftertanke så är det en hel del och som vanligt
kommer jag inte hinna med allt som jag vill.
Nåja, det springer inte ifrån mig.
Det som inte hinns med får göras en annan dag!
 
Todelo och god natt på dig!

2 kommentarer:

  1. Todelo och önskar dig en trevlig helg! Hade förresten en liten pratstund med din mamma härom morgonen...jag var ute med hundarna och hon var ute med Tindra!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Hej C,
    Min mamma berättade att ni hade träffats med hundarna.
    Trevlig! Man träffar mycket folk när man har hund.

    Kram tbx

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina