23 september 2013

Tabata på schemat

Måndag innebär träningsdag
och det är Tabata och rörlighet som står på schemat.
Om jag ska orka med Tabatan gäller det att kosten
har varit bra under dagen,
att energi depåerna är ordentligt påfyllda.
 
Måndag innebär alltid att jag är supertrött på morgonen.
Jag hade en god föresats att jag skulle cykla till jobbet
men när jag slog upp ögonlocken så
insåg jag att det skulle gå käpprätt åt fanders.
Det var bara regn så långt ögat kunde nå.
Motionsrace i all ära men där går min gräns.
Ingen cykling för mig när det regnar.
 
Efter middagen var det dax för Tabata träning.
Och idag hade jag tänkt att jag skulle duscha på lokalen
och jag packade min väska men när jag kom fram
så upptäckte jag att jag hade glömt mina SKOR!!!
Hur dum får man vara?
Men efter övervägande så bestämde jag mig för att genomföra
träningen ialla fall, det har inte stor betydelse för Tabatans skull.
Men det var lika jobbigt...
 
 
För er som inte vet vad Tabata är så tränar man högintensivt i 20 sek
och sedan är det vila i 10 sek och sedan är det 8 omgångar.
Det är effektivt. Men något annat som också är effektivt
är rörlighetsträningen efter Tabatan.
Det känns så skönt att bara stretcha ut min stela kropp.
Min massör är lika förvånad varje gång jag lägger mig på bristen.
Hur går det bara till, att bli så stel på 4 veckor?
Den frågan hade jag också önskat ett svar på.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina