31 augusti 2013

Triangeln i Malmö

Helg och en orörd lördag framför oss.
Ja, för mig och Maken i alla fall.
Stora Syster är i Karlstad och spelar fotbolla
och Lille Bror ska på dagläger med handbollen
Så vi är på "tu man hand"

Klockan ringde redan klockan sju så det där
med att sova länge på helgen finns inte i vår familj.
Men jag kände mig utsövd efter 7 timmars sömn.
Försöker ni att ha samma dygnsrytm när ni är lediga?
Enligt all forskning så mår vi bättre om vi gör så men det är svårt.

Lille Bror hade samling i Lund klockan åtta och Maken
körde iväg med honom och jag begav mig till Studio S för att träna Yoga.
Usch, jag är så stel i kroppen och då gör Yoga gott.

Dagens mission var att införskaffa lite badrums attiraljer till badrummet på ovanvåningen.
Mitt i centrala Malmö finns ett köpcentrum som heter Triangeln
och de hade invigning efter något års renovering.
Gud, vad fint det var!!!
Emporia kommer klart att få konkurrens.
Jag tyckte entréerna till butikerna var rätt så coola.


Vi gick in en en cigarr affär, Brobergs, och fick en liten rundvisning i butiken.
Cigarrerna låg på rader och de luktade så gott.
Man köpte de i lösvikt och riktiga Havanna cigarrer var inte paketerade i plast.
Dagen till ära hade de en kille som satt och visade oss hur rullningen gick till.
Ett riktigt hantverk!


Vi kände oss lite förvirrade mellan varven eftersom det var svårt att hitta.
Många småtrappor hit och dit och det var svårt att hålla koll på var man befann sig.
Men det lär vi oss efter hand.
Men vi hittade till Espresso House och vi unnade oss en fika med scones och kaffe.
En mysigt stund, bara Maken och jag.


Butikerna var fyllda till bredden med de nya höstkläderna.
Men det blev ingen klädshopping för mig idag.
Förra helgen gjorde ett stort hål i börsen efter mitt besök på JOY.
På mig har jag min nya tunika i höstens nya färg, petrol.
Ett litet lagom övergångsplagg innan de riktiga höstkläderna ska plockas fram.


Jag var slut som artist när vi kom hem och en timme i sängen gjorde susen.
Nu är det middag som väntar och på menyn står helgrillad fläskfilé
och en god sallad.

Ha en skön kväll!
Njut av livet och glöm inte krama dina nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina