20 september 2013

Efterlängtad helg

Fredagen har varit efterlängtad.
Nu är vi inne i vardagar och helg ordentligt.
Fredagsmyset är välkommet med god mat och vin
och lite godis...
 
Solen har varit med oss hela veckan,
ja, förutom i måndags då det regnade i stort sett hela dagen.
Det har bara blivit två "cykeldagar" till jobbet
och idag var den ena dagen.
Det är verkligen skönt att ta sig tiden att cykla till jobbet.
Jag vaknar upp ordentligt och samtidigt får jag
vardagsmotion. Det är den som är så viktig.
 
 Idag hade jag tillsammans med min arbetskamrat bokat in fitness boxning på lunch.
Vi har en stor gymnastikhall och idag var vi nog över 60 personer
som boxades och stånkade och svettades.
Shit, det var jobbigt och jag var röd i ansiktet som en tomat.
Att gå tillbaka till arbetet kändes helt fel men det funkade rätt bra ändå.
 Men som toppen på moset hade jag en massagetid inbokad
och det kändes skönt att få lägga sig på bristen och bli knådad.
 
 
Stora Syster och jag fick köra och handla mat
och vi hjälptes åt att laga maten idag.
Lille Bror hade träning och Maken var iväg med honom i Lund.
 
Nu när mörkret börjar komma så är det så mysigt att tända alla
dessa ljus överallt. Det är rogivande att titta in i elden.
Det skapar ett lung.
 
Maken hade köpt ett nytt vin, Il Conte, och vi invigde det idag.
Det passade utmärkt till dagens rätt enkla middag,
hemmagjorda friterade pommes.
stekt oxbiff och Jensens Böfhus favorit sås
och naturligtvis en stor sallad.
En film på TV, Fool's gold, med Kate Hudson i huvudrollen.
En liten lagom kvällsunderhållning såhär en fredagkväll.
 
Jag ser framemot helgen med lite smått och gott som ska fixas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina