17 september 2013

Fina accessoarer från JOY

Solen är underbar!
Och när den är framme såhär när det börjar bli höst blir jag glad.
Luften blir så krispig på höstkanten
och jag njuter i fulla drag!
 
Idag fick köksbordet agera skrivbord.
Just nu är det mycket på jobbet och ibland behöver jag sitta ifred
utan att bli störd av arbetskamrater.
Men jag hade dock ett möte inplanerat.
Det hade varit så lätt att ta bilen in till Lund
men jag tog min cykel och trampade iväg med glatt humör.
Och jag kände mig stolt över mitt val.
Det är vid dessa tillfällen som det är så lätt att ta
den lätta vägen men i längden så har det betydelse.
 
Väl hemma igen så var det arbete som gällde tills det
var dax att köra Lille Bror till hans träning.
Stora Syster och jag hade planerat en sväng till Nova Lund
för att inhandla ett par vinterkängor till henne.
Vi hade ganska gått om tid så i hann med både det ena och det andra.
Det blev några nya fina armband och en ny scarves från JOY.

Det fanns mycket i affären som tilltalade mig men
det har blivit en del shopping den senaste tiden så
det fick bara bli lite "känna och klämma" shopping.
Men jag har fått några favoriter som kanske får
följa med hem vid nästa löning.
Det är roligt med nya kläder!
 

 
Motionsracet fortsätter och vi i vårt lag kämpar vidare.
Nu är vi inne på tredje veckan och vi ligger i top 20 av all deltagande lag.
Det känns gött för mig med vinnarskalle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina