22 september 2013

Kalas för Irma

Idag har jag haft en mysig dag fylld med lite av varje.
Förutom motion då vill säga.
Jag hade planer på att motionera men jag har inte hunnit med helt enkelt.
Det får bli lite mer av den varan nästa vecka.
 
Maken åkte iväg tidigt til jobbet men jag hade ingen ro att ligga kvar i sängen.
Jag kände mig ändå ganska utsövd men 9 timmars sömn så jag ska inte klaga.
Lille Bror hade sina två kompisar på övernattning så jag tänkte överraska dem med lite nybakat bröd.
Det tar inte speciellt lång tid och det är ju så gott med varmt nytt bröd.
Det blev tre limpor och pojkarna slukade hela två stycken.
Det är ett gott betyg!
 
 
Efter vi var klara här hemma med diverse projekt begav vi oss till
mormor Irma som fyllde 93 år idag.
Hon bor på ett jätte fint vårdhem inne i Malmö.
Vi hade med oss fina hembakade tårtor och vi firade henne
ordentligt med blommor, choklad och skönsång.
 
 
Anna, Saga och Stora Syster är med och gratulerar
 
 
Kusin Jeanette hjälper till att skära upp tårtan.

 
Stora Syster och jag är nöjda och belåtna efter super goda tårtor.
Jag har min nya tröja på mig vilken jag köpte på JOY igår.
Efter kalaset körde vi till MIO möbler för att kolla in fåtöljer.
Det finns många olika varianter men ingen riktigt som föll mig i smaken.
Det blir till att leta vidare.
 
Stora Syster vill köra inom Burlöv Centrum för att handla ett nytt mobil skal
och då mellanlandande jag på HemTex.
De firar 25 års jubileum i år och har hela tiden en massa erbjudande.
Just denna helgen var det satin påslakanset till 199 kronor.
 
 

Jag föll för det direkt med sitt vackra mönster med blommor och fåglar.
Det fick åka på meddetsamma och jag längtar tills jag får gå och lägga mig.
 
 
Jag är nöjd med min helg.
Jag har hunnit med en hel del och det bästa av allt är
att jag har tagit ner kräftskive pyntet.
Det har "bara" hängt uppe i uterummet sedan början av augusti...
Bättre sent än aldrig!

2 kommentarer:

  1. Jättefint!!
    För information finns det samma mönster i servetter - ifall ni äter frukost i sängen och vill matcha ert tjusiga påslakan.
    Kram
    Saknar er! Det var alldeles för länge sen vi sågs!
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frukost i sängen! Kanske det, har aldrig provat på det. Hatar smulor i sängen...
      Kram

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina