6 september 2013

Fina tjejer på besök


Fredag och en vecka med motionsrace är till sin ända
Jag ser framemot att få motionera lite mer med kontinuitet.
Jag måste erkänna att jag vill mycket mer än jag pallar.
Jag är lite lat helt enkelt
 
Idag blev det ingen cykling till jobbet.
Jag hade lite bråttom hem eftersom mina fina vänner från "pluggtiden"
skulle komma på besök.
Vi träffas cirka 4 gånger om året och varannan gång
bjuder någon på middag och varannan gång har vi en happening.
Så för att hinna med allt som skulle tillagas fick det bli bilen istället.
 
Solen är fortfarande med oss varje dag.
Idag hade vi planerat in en lunchdate med vårt motionsgäng.
Vi har döpt oss till "Workout Wonders" och
vi är ganska flitiga, hela gänget.
Vi satt ute i solen och pratade om hur vi skulle lyckas
få alla "medaljer" som vi kan vinna genom att utföra vissa saker.
Under vecka 38 är det en miljö vecka och då ska
vi transportera oss på milöjvänligt sätt till jobbet.
Under vecka 39 är det hälsovecka och då får vi extra poäng
om vi tex står upp och arbetar minst 2 timmar per dag.
Det får oss att tänka till i vardagen och det är kanske det som behövs
för en slöfock som mig...

Trots goda föresatser att åka hem vid tre tiden så kom jag iväg först vid fyra.
Men det är inget ovanligt för mig.
Jag är en tidsoptimist ut i fingerspetsarna och jag lär mig aldrig,
eller rättare sagt det finns så mycket som jag vill och måste göra
och jag vill göra allting.
Det finns en klar förbättrings potential!

Men det ordnar sig alltid och blir jag inte klar i tid så får gästerna mingla lite.
Dagens meny bestod i lite tilltugg och skumpa till förrätt.
Fina Cecilia hade också fyllt år under sommaren
och vi passade på att gratulera henne med en jättefin ljusstake.
 
 
Sedan blev det färskostfylld fläskfilé med tomatrisotto tillsammans med svamp.
Det är inte ofta som jag blir missnöjd med min matlagning
men idag smakade det verkligen inte gott.
Men som tur är tyckte gästerna det var gott och då är det väl fel på mig.

 
Cecilia och Emma

 
Mia

 
Efterrätten blev lite mer lyckad enligt min smak, äpplepaj med mandelmassa.
Jag är förtjust i äpplekaka och med mandelsmaken blir det superduper gott!

 
Tjejerna är hade med sig fina presenter.
Här en smakfylld Hallonvinäger

 
Och här tillsatser, kryddor och recept till ett trevligt bröd!
De vet vad jag gillar.
 
Klockan blev över midnatt innan de begav sig och vi hade en trevlig kväll.
Nästa gång så är det dax för en happening och vi har lite
småplaner för en spökmiddag någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina