29 september 2013

Njutbar sol

Söndag med mycket på agendan.
Det är sällan jag har någon tid över.
Många säger att jag alltid stressar och alltid har så mycket att göra
men det är för att jag planera in mycket.
Det är en livsstil för mig att alltid ha mycket på agendan.

Idag hade jag bestämt med min mamma att jag skulle hjälpa 
henne att beställa en flygbiljett till London och hälsa på Syster London.
Dessutom skulle vi tillsammans åka till kyrkogården och
göra fint på våra gravar.
Så det var fullt ös redan från början.
Resan till London blev beställd och det blev fint på kyrkogården.

Nästa stopp i dagens aktiviteter var Lille Brors handbollsmatch.
Ännu en match stod på schemat för honom idag
och idag blev det vinst och vi supportrar jublade och hurrade.
Det är så roligt när det går bra och livet leker men
när förlusten kommer så gäller det att inspirerar pojkarna
så de inte deppar ihop och blir knäckta.
Så är det i spel, ibland vinner man och ibland förlorar man.
Jag är av den åsikten att det är nyttigt att förlora ibland.

Sen var det min tur att träna och det var ett Body Pump pass.
Mycket arm och axlar och det kommer kännas imorgon.
Men det är en sådan skön känsla att känna sig trött i musklerna efter en träning.
Då är soffan ännu mer inbjudande!

Dagens middag var en ganska lättlagad tillställning.
Först smaskade vi på resterna från gårdagens minipizzor och
de var lika goda idag som igår.


Men huvudrätten var en smaskig historia med lax, pasta och spenat 
tillsammans med lite matlagningsgrädde.
Superlätt och jätte gott!
Vi behöver alla mer fisk, det är nyttigt för oss och speciellt den feta sortens fisk.
Det kryllar av Omega 3 vilket vi behöver för att
dämpa inflammationer och infektioner.

Kvällens TV film blev en med George Clooney, Up in the Air.
Lite ögongodis såhär på söndagskvällen.
Ny vecka framför oss och nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina