13 september 2013

På tur till Göteborg

Idag var det dax för Lille Bror och hans Lugi lag
att åka till Göteborg och spela handbolls cup.
Det ska bli roligt att se honom med hans nya lag.
Hoppas det går bra för dem!
 
När Lille Bror vaknade i morse så ville han bara att skoldagen
skulle passera förbi i en rasande fart.
Pojkarna skulle samlas först klockan 14 och då hinner man gå i skolan sina timmar.
Jag arbetade till halv ett och sedan körde jag hem och hämtade honom
för ett sedan köra tillbaka till Lund och samlingen.
Det var ett gäng förväntansfulla killar som studsade upp och ner
och de ville bara komma iväg.
Jag körde tillbaka till jobbet för att avsluta arbetsdagen och
sedan hem och packa ner kläder för en helg i Göteborg.
Maken och jag skulle på på Scandic och jag såg fram emot
en helg med handboll, fint väder och god mat.
 
Klockan hann bli halv sex innan vi kom iväg men det tar bara
2,5 timmar att köra till Göteborg.
Vi tänkte inte köra inom hotellet utan vi begav oss direkt till sporthallen
där helgens första match skulle gå av stapeln.
Killarna kämpade på och det lyckades vinna matchen.
Det är alltid bra att vinna första matchen för det skapar självförtroende inför resten.

 
Våra goda vänner familjen Fonsmark kom och tittade
och Linus och Lille Bror kramades ordentligt.
Förr spelade de fotboll tillsammans men numera får de bara titta
på varandra från sidan. Linus är en fotbollskille och för
Lille Bror är det bara handboll som gäller.

 
Match slutade vid halv tio och när vi klev ut från den
svettiga sporthallen var det mörkt men det var en ljummen kväll.
Vi begav oss och när vi hade inkvarterat oss
korkade vi upp vårt vin och festade loss på ett glas
innan vi somnade gott i hotellsängarna.
 
Jag ser framemot helgens matcher med trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina