2 september 2013

Motionsrace

Nu gäller det att kavla upp ärmarna!
Vi har startat ett motionsrace på jobbet
och alla aktiviteter räknas.
Så det är bara och sätta igång och röra på dököttet.

Busy day på jobbet.
Inget av det som jag hade tänkt att göra blev gjort utan en massa annat istället.
Men dagens stora snackis var utan tvekan vårt Motionsrace.
Vi har startat ett lag och vi är taggade till tusen.

Vi kommer få en massa poäng för allt du gör samt även lite extra poäng
om du tex dricker 1,5 liter vatten om dagen
om du äter frukost varje dag
äter frukt/grönsaker 5 ggr om dagen.
Det där med kosten är inte så svårt,
det gör jag redan men det är värre med motionen.
Jag har legat på latsidan under senare delen av semestern
men idag var det dax att ta tag i det igen.
Powerskills stod på schemat och jag var totalt slut som artist.
Ibland känns det som om jag ska svimma...
Men det blir väl bättre, det är förhoppningen i alla fall.

Imorgon blir det lunch promenad, allt för att tjäna in poäng!

4 kommentarer:

  1. De var ju bra att man får poäng för grönsaker och frukt för det är ju många som glömmer, en kul grej!
    Klart du fixar motionen också!
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna,
      Jag är ganska lat när det kommer till kritan.
      Gillar mer att vara hemma tillsammans med familjen och laga god mat.
      Men det blir jag inte smal av, eller hur?
      Kram
      Carina

      Radera
  2. Heja heja! Visst har du vinnarskalle?
    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinnarskallen är påkopplad.
      Igår kom jag inte upp i maxpoäng och det känns lite surt faktiskt...
      Men det pågår i två veckor så det finns fler dagar att jobba med.
      Kram
      Carina

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina