24 september 2013

Vilodag

Mitt löfte om att vara tidigt på jobbet har redan fallerat.
Men om jag ser till hur mina morgonrutiner har varit tidigare
så är det ändå en klar förbättring.
Jag är på plats på jobbet vid åtta tiden och
det är nästan en hel timme tidigare än förut.

Idag hade vi en stor informationsträff om vår organisation och
när jag sitter där så slås jag av att vilken otroligt dynamisk arbetsplats jag har.
Det är så skönt att känns sig nöjd med sitt arbete och inte
hela tiden behöva sträva efter något annat.

Det blev en sen dag idag men solen var framme och gjorde mig sällskap
längs min cykeltur över den skånska slätten.
Det är trots att lite kuperat fastän man har svårt att se det med blotta ögat.
Lund är den stad i Sverige som har den största skillnaden
mellan högsta och lägsta punkten och det märks rejält.


Jag tar alltid med mig min dator hem från jobbet.
Även ifall jag vet att jag inte ska arbeta hemma men 
man vet aldrig och dessutom så kan det dyka upp oförutsedda
saker under morgondagen så det är mycket en säkerhetsåtgärd för min egna del.


Min ständiga följeslagare!
Det kvittar hur snabb jag är så är den alltid snabbare...


Väl hemma så är jag home alone och dagen till ära
kunde jag se dagens avsnitt av Glamour på ViaPlay.
Perfekt uppfinning det där med streaming.
Passar mig som handen i handsken.

Nu är det myskläder på som gäller och fastän solen fortfarande skiner
när jag cyklar hem så blir jag lite kall och frusen.
Nu väntar jag på att familjen ska komma hem från träningen.
Ha en fortsatt skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina