4 september 2013

Dammiddag hos Lolo

Middag på bortaplan är alltid skönt.
Att sitta ner och prata med gamla goda vänner
är vardagslyx och jag njuter i fulla drag.
 
Efter en stressig dag på jobbet så landade jag hemma i soffan.
En liten stund i alla fall innan jag skulle bege mig till Lolo.
Jag var utan bil så jag skulle bli upphämtad.
Men nu är det motionsrace på jobbet och det gäller att tjäna in poäng
så jag tänkte att jag helt enkelt skulle ta en liten promenad.
Jag tog inga nycklar men det skulle jag ha gjort.
Efter min promenad på 45 minuter så insåg jag att
jag var utelåst och hade ingen möjlighet att byta om
och göra mig i ordning inför kvällens middag.
Jaha, inget att göra åt det.
Det var tur att jag inte skulle till Kungen på middag...
 
Vi hade en trevlig kväll och vi diskuterade vårt 20 års jubileum nästa år.
Förslagen är både vilda och sansade och vi får väl se vart vi hamnar.
 
 
Kvällens värdinna

 
Irene och Yvonne

 
Anna och Lolo
 
 
Jag i en favorit blus från JOY.
 
Samtidigt som jag var hos Lolo så spelade Stora Syster match i Svenska cupen.
Motståndet var ett av världens bästa fotbollslag.
Stora Syster spelade från start och hon kämpade väl.
Det var synd att jag inte hade möjlighet att se matchen.
 
Bild från Sydsvenskan.se
Bild från Sydsvenskan.se
Det var roligt att läsa tidningen morgonen därpå.
Ibland är det extra roligt att vara förälder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina