7 september 2013

Festligheter i Lund

Maken är iväg på konferans och Stora Syster sover skönhetssömn.
Det betyder att det bara var jag och Lille Bror till frukost.
Och vi fick en liten pratstund på tu man hand.
Mysigt!
 
Jag hade planerat att åka iväg och träna klockan 9
men det blev Body Pump klockan 10 istället.
För att göra Lille Bror glad var jag iväg och
handlade nybakade bullar och jag blev populär.
 
Träningen gjorde susen det är lätt att lägga på mer vikter.
Men det är inte det som är mitt syfte, att bygga stora muskler
utan bara bli starkare med befintliga muskler.
 
Imorgon ska vi ha födelsedagskalas för Lille Bror
och det var några saker som behövde inhandlas innan
det var dax för fotbollsmatch med F19 och motståndet var Eskilstuna.
Det kändes som den sista riktiga sommardagen!
 
Kvällen var inplanerad på restaurang Viggos Bar i Lund.
Men vår kommunikation inom familjen är ibland urusel
och det innebar att Stora Syster inte kunde följa med och fira Lille Bror.
Lite tråkigt men så blir det ibland.
Nu börjar hon bli så stor och styr över sitt eget liv
och hennes aktiviteter måste synkas med våra.
Men vi andra tre hade en trevlig kväll med
god hamburgare och en bra film som Lille Bror hade valt.





Vi blev ordentligt mätta och för att inte somna i biostolen
tog vi en runda genom Lundagård.
Mitt i Lundagård står Lunds Universitet och reser sig majestätiskt.

 
Domkyrkan ligger kloss i kloss med universitetet.

 
Lunds rådhus är vackert belyst.
Efter en timmes promenad begav vi oss till Filmstaden

En lite lagom ungdoms/familjefilm, den passade utmärkt för dagens syfte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina