19 augusti 2013

Cykeltur på landet

Idag var det dax för Syster London att bege sig hemåt
Det känns alltid lite vedmodigt att ta avsked.
Vi träffas inte så jätte ofta
och barnen växer så fort.
 
Så var det ny vecka igen och sommaren rullar på.
Barnens träningar har satt igång på allvar
och jag ligger fortfarande på latsidan.
Jag har inte riktigt kommit igång med min träning
sedan semestern och nu när Syster London är här och
hälsar på så vill jag inte gå iväg och träna
utan försöka tillbringa så mycket tid som möjligt med dem.
 
Det är svårt att få tiden att räcka till.
Vardagsbestyren måste ändå skötas och det tar sin lilla tid.
Men för att suga ut det sista av hennes besök så
hade vi bestämt träff på Graffiti under lunchen.
De skulle ta tåget från Lund så det passade bra
med en träff i centrala Lund och Graffiti är en klar favorit hos mig.
 
Det var varmt och soligt och jag fick mersmak på ledighet.
Jag bestämde mig för att köra hem lite tidigare idag
och njuta lite av sensommaren.
 
Eftermiddagen och kvällen tillbringade jag tillsammans
med Stora Syster och hennes tackkort från studenten.
Vi gick igenom till vem och sen skrev vi så pennan glödde.
Och även cyklarna fick sig en rejäl tur när
vi cyklade runt och lämnade ut dem.
En del skulle ut en bit på landet och normalt
så hade vi tagit bilen men vi bestämde oss för att cykla. 

  
 
Naturen i Skåne är vacker och vidderna är oslagbara.
Man ser så långt ögat kan nå.
Vi kände oss nöjda med vårt dagsbeting och nu kan vi
med gott samvete säga att alla studentbestyr är överstökade.
Det har varit en rolig resa med allt vad studenten innebär,
allt från planering till utförande.
 
Några år tills det är dax för Lille Bror och då har
man lite erfarenhet om vad man tyckte var bra och vad som kan göras bättre.
Man lär så länge man lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina