27 augusti 2013

MM fotboll i Oxie

Ännu en underbar morgon med värmande morgonsol!
Jag har ingen ursäkt att inte cykla till jobbet.
Cykeln står utanför och väntar på mig
och bilen blir glad över att jag inte väljer den...

Jag är inte speciellt morgonpigg men det är Lille Bror.
Hans väckarklocka ringer kvart i sju och han studsar upp ur sängen.
Från det att han går upp tills det att han går och lägger sig
så pratar han oavbrutet hela tiden.
Kombinationen av morgontrötthet och oavbrutet pladder
fungerar inte helt optimalt.

Så för att det ska flyta på smidigt så får jag gå upp kvart över sex
och duscha innan han vaknar.
Då blir det som bäst för oss!

Idag så hade jag en mysig förmiddagsfika med en god väninna inbokad.
Vi satte oss i solen och pratade av oss våra sommarminnen.
Vi kände att vi ville stanna kvar så länge som möjligt
men tillslut så gjorde sig klockan påmind att det var dax
att återvända till skrivbordet och arbetet.

Efter jobbet blev det en snabb tur till Malmö och
Västra Hamnen för lite frisering av armhålorna.
Det gör så fruktansvärt ont och jag frågar mig själv varje gång
varför jag utsätter mig för det... Tokfia!

Kvällssolen var helt ljuvlig idag.
Och vad passade bättre än en fotbollsmatch.
Det var semifinal i Malmö Mästerskapen (MM) i Oxie.
Stora Systers klubb skulle möta Oxies lag, BK Vången.
Solen färgade himlen i de mest otroliga färger
och vi var mer fascinerade över solen än över kvällens fotbollsmatch.


Idag blev det förlust för Stora Systers lag.
Så är det ibland
You win some and you loose some!

En tänkvärd sak som jag hörde härom dagen var följande:
"De flesta människor vill leva länge
men de vill inte att det ska synas på dem
att deras önskemål har gått i uppfyllelse"

Det stämmer nog in på de flesta av oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina