26 augusti 2013

Välkommen måndag

Sensommaren dröjer sig kvar
och det är fortfarande över 20 grader varmt på dagen.
Morgnarna är lite kylslagna och
mörkret faller redan vid 9 tiden på kvällen.

Mitt löfte att jag skulle vara på jobbet vid sju tiden har redan fallerat.
Men halv åtta, kvart i åtta är helt OK för mig
som normalt brukar infinna mig strax innan nio på morgonen.
Och ännu bättre så transporterar jag mig till jobbet på min cykel.
Det är verkligen en bedrift för mig som normalt är oerhört morgontrött.
Så det finns hopp även för mig!

Vi har en jätte fin cykel väg mellan vår småstad och Lund.
Det är cirka 7-8 km och cykelvägen sveper fram över den skånska slätten.
 

Idag var jag ganska hurtig och tog i för kung och fosterland på hemvägen
och det kändes rejält i benen när jag kom hem.
Gött!

Ingen ville ha någon speciell middag idag så jag struntade i att laga något
och var och en serverade sig själv lite rester som fanns i kylen.
Det är ju också mat och det tar mig emot att kasta den
så det är bra att vi någon gång äter rester eller buffé som vi brukar säga.
 
Lille Bror spillde ut en hel tallrik med soppa på golvet.
Vet ni hur mycket en tallrik soppa blir???
Det växer över hela golver och in skåpen, ja överallt var det soppa!
Det blev en rejäl storstädning men det var inte precis det jag var sugen på att göra.
Resten av kvällen har varit lite blandad kompott,
lite tvätt, betala räkningarna och lite stödköp på City Gross.
Precis som hos alla andra.

Nu väntar tvätten på mig och sedan ska jag knyta till kojs
för att vara ordentligt taggad inför morgondagens cykeltur.

Todelo!
See ya later!

3 kommentarer:

  1. Jag cyklar hem lite efter sju...vi kanske möts! Kram C

    SvaraRadera
  2. Verkligen bra motion! Jag har för nära till en jobbet och för långt till de andra, önskar man hade haft lite lagom så hade cykling varit perfekt.
    Inte kul och tappa på golvet, blev en hel del när jag tappade syltburken :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heja Cina friskt humör!
    Benen värker som sig bör!
    Heja! Heja! Heja!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina