29 augusti 2013

Utbildning med avslut på La Roche i Malmö

Visst är det roligt att få lära sig något nytt!
Det ger en sådan otroligt kick.
Det skapar ny energi och jag ger mig i kast med barnslig glädje.
Jag älskar när det händer något och när vardagen blir lite annorlunda.

Idag var det en sådan dag när jag skulle få lära mig något nytt.
Vi började halv nio och jag var på plats tidigt för jag ville få en bra plats.
Jag vet av tidigare erfarenheter att den valda utbildningslokalen var trång
och det skulle bli en salig röra med alla datorer och sladdar.

Hela dagen fick vi lära oss hur vi ska köra nya rapporter
och vilka nya rapportverktyg vi kommer att kunna använda
och hur webbportalen kommer att se ut.
Det är en lång resa innan vi är där och det kommer bli tuff många gånger
men det är det som är tjusningen i det hela.
Om du frågar mig alltså! 

När dagen var slut så var vi bjudna på La Roche i Malmö.
Det är en mysig tapas restaurang med de mest underbara anrättningar.



Det blev en sen kväll och vi luktade rejält med vitlök hela bunten.
Vi smaka på många olika tapas men min personliga favorit
var lammracks och kycklingspett.
Och vinet, fantastiskt gott.
Jag tror det hette Samos och det var ett Rioja vin.
Dum som jag var så tog jag inget foto på etiketten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina