10 augusti 2013

Kräftskiva på G

Lite shopping och kräftskiva, 
det är det som stod på dagens agenda.
Emporia är norra Europas största shoppingcenter
och det drar alla kvinnor i alla åldrar,
även Syster London och Frida.

Morgonen gick i sakta mak och klockan hann bli halv två innan vi
var framme på Emporia vid Hyllie station.
Vi tog oss upp på taket och beskådade utsikten utöver 
Öresund och Öresundsbron.
Det är ett fantastiskt bygge och jag hoppas att det kommer hålla även i framtiden.


Vi fick vårt shopping "behov" tillfredsställt...
Precis som om det är ett behov som måste tillfredsställas...
Jag är ingen impulshandlare utan jag behöver tid på mig att fundera.
Oftast tittar jag på något flera gånger innan jag slår till.
Ibland är det bra och ibland är det mindre bra.
Det händer att om jag väntar för länge så har varan tagit slut
och då står jag där med "skägget i brevlådan".


Fika på Espresso House, det är vardagslyx!
Jag älskar deras kaffe och smörgåsar.

Sen var det dax att köra hem och förbereda inför kvällens kräftskiva.
Pojkarna pyntade uterummet med lyktor och kräftdekorationer
och jag och Syster London förberedde maten.


Nu är det ju så att det inte är så mycket att förbereda,
lite ostpaj, stor sallad, skära bröd och melon och sedan är det klart.
Smidigt!


Vi hade köpt våra kinesiska kräftor på City Gross.
Enligt Sydsvenskan var det dessa som var bäst i test
och de smakade helt OK.


Lille Bror och kusinerna smakade på kräftor för första gången
och de hade lite olika åsikter på om det var ätbart eller inte...


Snaps och öl för hela slanten!


Stora Syster och Frida var skeptiska till kräftorna
men de gav det hela en chans.
Får se ifall det blir fler chanser någon annan gång.

Det brukar inte bli kräftor så många gånger per år.
Vi äter aldrig kräftor under någon annan period
än just när det är kräftsäsong.

Det är det som är tjusningen med olika säsonger och årstider,
att kunna längta efter något speciellt.
Det blir inte lika speciellt om det äts året runt.
Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina